joi, 8 septembrie 2016

Perisoare de vacanta a la Prognosis

M-am trezit cu pofta de sarmale in foi de viță. Acum vreo doua zile.
Am luat carne amestec, orez bun italian, chiar mi-am comandat si aparat de rulat sarmale.
A venit si aparatul, am luat si smantana, dar.... ioc frunzade viță....

Cum sa raman cu pofta ?
Simplu! Improvizam o reteta de sarmale fara foi.... Adicatelea niste perisoare picante in sos de pere, ardei si rosii!

Sa vedem!



Le zicem perisoare sau sarmale fara foi? Hmmm! Cum vreti voi! Iata ce am facut si ce a iesit.

Se ia o sticla cu bere rece. Se toarna fix la patruzecisapse de grade intr-o halba rece si se bea pentru inspiratie.

O cana de orez se spala cu apa rece si se fierbe cam 5 minute, apoi se clateste cu apa rece si se lasa la scurs.

Carnea amestec vita/porc se framanta cu trei oua, nitel cimbru si marar tocat.
Adaugam orezul, trei linguri de gris de grau si doua de faina. Piper alb, boia iute si dulce, putina sare si coriandru tocat marunt.
Se framanta cu simt de raspundere si se lasa la tras. Grisul are nevoie de doua-trei linguri de apa si de 10  minute ca sa absoarba.

Se da apa in clocot cu sare si dafin. Perisorele se fac cu mainile ude si se baga numai in apa care clocoteste. Se fierb cam 20 de minute apoi se scot in sita la scurs. Apa de fiertura se pastreaza calda.

Intre timp sa facem un sos mai special, nitel picant.

6-8 rosii se scufunda in apa clocotita apoi se trec in apa rece si se decojesc. 2 ardei grasi si un capia au aceeasi soarta.
Se maruntesc dupa decojire impreuna cu rosiile si se calesc in 2 linguri de ulei cu o frunza de dafin, cuisoare, o lingurita de hrean, boia dulce si iute, piper alb macinat. Se sting cu apa de la perisoare si se lasa la fiert la foc mic acoperit sa nu piarda aromele.


3 pere se curata de coaja, de samburi, se toaca marunt si se pun la fiert in o cana de apa rece pana scade apa, apoi se fac piure si se adauga in sosul obtinut mai inainte. La final se mai adauga cimbru si marar tocat. Se dau in fiert inca un minut apoi se iau de pe foc.

Perisoarele racite se adauga  in sos si se balacesc bine pe toate partile.
Le-am servit cu pofta atat in sosul de pere, cat si albe, cu smantana, separat.



Musafirii mei s-au declarat multumiti si mi-au dar șorțul.... ca sa trec la spalat vasele!


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu